System można konfigurować modułowo. Co więcej, jest to zintegrowane rozwiązanie, które można doskonale dopasować do danego zastosowania. Ładowarka kołowa ma inne wymagania związane z detekcją niż na przykład samochód wywrotka, koparka, wózek kontenerowy lub ciągnik terminalowy. Strefy wykrywania można zawsze modyfikować zgodnie z potrzebami, także po oddaniu systemu do użytku.
Wyświetlacz w kabinie ostrzega kierowcę lub operatora przy użyciu kontrolek i sygnałów akustycznych.
1. Moduł sterujący
Moduł sterujący jest najważniejszym elementem każdego systemu. W przypadku mniejszych systemów firma CROVORG dostarcza moduł sterujący z sześcioma podłączeniami, a dla większych systemów – moduł sterujący z 15 podłączeniami. Na tej podstawie każdy system może być budowany modułowo.
2. Czujniki
Podstawowymi komponentami systemu wykrywania przeszkód są dwa czujniki zamontowane z tyłu pojazdu. Czujniki te wykrywają obiekty o średnicy powyżej 75 mm. Wyświetlacz kabinowy ostrzega kierowcę lub operatora przy użyciu kontrolek i sygnałów akustycznych.
3. Dodatkowe czujniki
System wykrywania przeszkód można rozbudować o czujniki do zamontowania na górze lub z boku pojazdu, co dodatkowo zwiększa strefę detekcji.
4. System kamer
System wykrywania przeszkód można rozbudować o system kamer, który również może działać niezależnie.
5. Inteligentny alarm cofania (alarm SMART)
Ultradźwiękowy system wspomagania bezpieczeństwa ostrzega kierowcę przy użyciu sygnałów dźwiękowych i świetlnych. Dzięki rozbudowie systemu o inteligentny alarm cofania (alarm SMART), osoby znajdujące się w pobliżu pojazdu są również ostrzegane, kiedy system Greensight zauważy je lub przeszkodę. Dopiero wtedy następuje aktywacja inteligentnego alarmu cofania, nie jest on standardowo aktywny podczas cofania. Sygnał dźwiękowy włącza się więc tylko wtedy, kiedy jest to konieczne, ostrzegając osoby postronne, aby zachowały czujność. Głośność inteligentnego alarmu cofania jest automatycznie dostosowywana do poziomu hałasu występującego w otoczeniu.
|